Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΟΥΔΑΝ


Βρίσκεται σε απόσταση εκατό μέτρων από το σχολείο.
Στεγάζει λαογραφικά εκθέματα απ' όλες τις φυλές και τις περιοχές του Σουδάν. Παλιότερα η έκθεση ήταν οργανωμένη κατά φυλή και περιοχή, τώρα κυριαρχούν οι θεματικές ενότητες. Ως επισκέπτης προτιμούσα την οργάνωση κατά φυλή και περιοχή, μου φαινόταν ότι ακουμπούσε περισσότερο στο εθνογραφικό παρά στο λαογραφικό.
Ασπίδες και βέλη,
μονόξυλο και σύνεργα ψαρέματος,
ταμ-ταμ, ξύλινο ομοίωμα αγελάδας,
στολίδια του λαιμού,
παραδοσιακό ζύμωμα,
ο μάγος ή ο αρχηγός,
πίπες καπνού (παραπέμπουν στο αβατάρ του VAD!),
o καμηλιέρης,
παραδοσιακές σκηνές,

ο κουβαλητής (φορτώθηκε όλο το νοικοκυριό!),
τα στολίδια της όμορφης
που κρύβει το πρόσωπό της (ποιος ξένος θα τη δει μέσα στην έρημο;).
Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό (σε μικρογραφία βεβαίως),

και το ευγενέστατο προσωπικό,
απουσιάζει ο φύλακας της εισόδου, στον οποίο αναφερθήκαμε σε προηγούμενη ανάρτηση και ο οποίος μιλάει ελληνικά, καθώς έχει δουλέψει για χρόνια σε κυπριακό γκαζάδικο.

63 σχόλια:

  1. Ωραία ανάρτηση με τα πολύ ενδιαφέροντα εκθέματα ενός άλλου πολιτισμού

    ΄Εμαθα και τη βατομουριά, με τίποτε δε πήγαινε εκεί το μυαλό μου

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, Μουσείο Εθνογραφικό... έπεται συνέχεια;;
    Σέβονται και διαφυλάττουν το πολιτιστικό τους παρελθόν με όποιον τρόπο μπορούν... και μπράβο τους.

    Σίγουρα δεν είναι ...εκθέματα το εγυενέστατο προσωπικό του μουσείου, στην τελευταία φωτο :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαταπληκτική ξενάγηση!!
    Μπράβο Vad!!
    Δεν ξέρεις πόσο μ' αρέσει που μαζί σου έχω τη δυνατότητα να ταξιδεύω στη Χώρα αυτή, στον τρόπο ζωής της, στην κουλτούρα της και τα μουσεία της!! Είναι σαν να τη γνωρίζω από κοντά!
    Νάσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. AN KAI PERASAN XRONIA POLA BIL,UGEIA KAI PALI UGEIA,KAI OMORFES ANARTISIS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αν δεν μας τα εδειχνες δεν θα τα βλεπαμε ποτε

    ΣΟυδαν δεν θελω να ερθω για διακοπες
    μην με ρωτας γιατι τωρα .....
    αφου ξερεις ...
    εχει να κανει με το ψωνιο μου ...
    αλλωστε ξερω ειναι ωραιο μερος ..δεν εχω αντιρρηση :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κούκλος ο μάγος!

    η τρίτη πίπα φέρνει προς την δική σου!

    τι καπνό έχουν εκεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ταξίδι... απίστευτο! Ευχαριστώ για την ξενάγηση, και το ταξίδεμα...

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να σαι καλά ρε Βασίλη...Μέσα απ τα αφιερώματα σου τ αγαπάω το Σουδάν σιγά σιγά...Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραιότατα τα εκθέματα, κάτι εντελώς διαφορετικό απότι έχω δει.
    Όσο μας ενημερώνεις για το Σουδάν, τόσο μου δίνει την εντυπωση μιάς πολύ ενδιαφέρουσας χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γλαρένια μου,αυτά εχουν,αυτά
    δείχνουν,όσο για τη βατομουριά κάπου στο φράχτη του κήου σου υποθέτω ότι θα φας βατόμουρα το καλοκαιρι!
    Καλό βραδάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. jamanfou,έπεται συνέχεια σίγουρα,υποτυπώδης οργάνωση βέβαια,αλλά κάτι ειναι κι αυτό!
    Εκθέματα σαν το προσωπικό του μουσείου βλέπω κάθε μέρα:)
    Καλό βραδάκι νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. marianaonice,χαίρομαι που σε ταξιδεύω σ'εναν κόσμο που εύκολα δεν τον βλέπεις ούτε στα ντοκιμαντέρ.

    Καλό σου βράδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. molemou,δεν κραταω απουσίες:)
    Σ'ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. skouliki μου,διακοπές στο Σουδάν;
    Καλύτερα...Παρίσι:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. coco,να σου τον στείλω πακέτο; :))

    Οι πίπες του vad είναι μοναδικές!
    Βρίσκω πάντα εδώ τον καπνο της προτίμησής μου και μάλιστα σε μισή τιμή απ'την Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ποδηλάτρης,συνέχισε μαζί μου το ταξίδι,αλλά χωρίς ποδήλατο,όπως οδηγούν εδω,αλιμονο στον ποδηλάτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δήμητρά μου,να το αγαπάς αλλά από μακρια:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λεοντόκαρδε φίλε,κάθε άγνωστο οπωσδήποτε παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον,είναι καλό σίγουρα να γνωρίζουμε καινούριους κόσμους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Όμορφη ξενάγηση!
    Φαντάζομαι ότι τα κοσμήματα αυτά φτιάχνονται και φοριούνται ακόμα, έτσι δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση σε μια άλλη εποχή και σε έναν διαφορετικό πολιτισμό.

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το θέμα λοιπόν είναι ο κάθε λαός να αγαπάει την παραδοσή του και να μη ξεχνά. Να μη ξεχάσουμε και μεις!
    καληνύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος6/2/09, 1:55 π.μ.

    Σ' ευχαριστούμε που φέρνεις την Αφρική τόσο κοντά μας!
    Μπορεί να έχουμε δει διάφορα σε ντοκυμαντέρ, σε περιοδικά κτλ, αλλά αυτές οι φωτογραφίες επειδή είναι τραβηγμένες από εσένα που μένεις εκεί κάπως μου φαίνονται πιο... ρεαλιστικές :).
    Είχα πάντα μια απορία...
    Στην τέταρτη φωτογραφία με το κολιέ...
    Αυτό το συγκεκριμένο σχέδιο κολιέ (που το έχω δει αρκετές φορές) σημαίνει κάτι;
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ασπα,από κοσμήματα και ψευτοκοσμήματα εδώ δόξα τω θεώ,χίλια δυο μπιχλιμπίδια και γιορντάνια, ό,τι μπορείς να φανταστείς,δώστους στολίδια και πάρτους την ψυχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανασαιμιά,μιαν άλλην εποχή,όπως ακριβώς το λες,εδώ το κάρο κι ο κομπιούτορας βαδίζουν πλάι-πλάι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. sofia,φυσικά ν'αγαπάμε δημιουργικά την παράδοση και ν'αντλούμε απ'αυτήν ό,τι εκφράζει την εποχή μας, αυτη ειναι η ουσία της σωστής σχέσης μας με την παράδοση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Lilith,δεν εχω υπόψη μου αν σημαίνει κάτι το συγκεκριμένο κολιέ, αλλά λογικά το πλήθος των στολιδιών πρέπει να έδειχνε και τη θέση της κάθε γυναίκας μέσα στη φυλή.
    Πώς,ίσα κι όμοια όλες; :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ωραίες, ωραίες οι ξεναγήσεις σου! Για μια φορά ακόμα μαθαίνω πράγματα και το Σουδάν μοιάζει πιο οικείο... Ευτυχώς γιατί πως στο καλό θα τα μαθαίναμε?

    Καλή σου μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. kalimera apo thessaloniki krima pou den evales kai ton allo anthropo sti photo ...oi pipes korifees alla diaferoun kata poli apo ti diki sou....filia ethnografika

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αχ βρε Vad, τι θησαυρους βλέπουν τα μάτια σου κι ευτυχώς που μέσω της φωτογραφικής σου μηχανής, τους βλέπουν και τα δικά μας! Να'σαι καλά, καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Polu wraia ola...Endiaferon mouseio...
    Kalo S/K, VaD, filia...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος6/2/09, 2:01 μ.μ.

    ψαρωνω πολυ με κατι τετοια μουσεια. ειναι σα να μπαινεις σε μια μηχανη του χρονου και να ζεις για λιγο αλλου!

    επισης ψάρωσα και με τα στολιδια, σαν κοριτσι κι εγω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μου αρέσει πολύ. Εμείς έχουμε κάτι τέτοιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Fri,εγω μαθαίνω από σας ,εσεις από μένα,φιλικό αλισβερίσι γνώσης,κάτι γίνεται,καλό ειναι κι έτσι...

    Καλό σ/κύριακο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Truth,αν εννοείς το φύλακα ,μα τον είδες στην ανάρτηση SALAMALEIKOUM.
    Η πίπα του αβατάρ δεν αποτελεί μέρος της συλλογής μου,ειναι πίνακας του Μαργκρίττ(ή κάπως έτσι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Maria tzirita,έλα,βρε Μαρία μου,σιγά τους θησαυρούς,απλά συγκεντρωμένο ελαφρώς ανοργάνωτα ένα μέρος της παράδοσής τους!

    Καλό σ/κ'υριακο νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αrtanis,στου...διαόλου τη μάνα που είμαστε και συ και γω,οφείλουμε να τα αναζητούμε,αλλιώς δεν κάνουμε τίποτα...
    Να περάσεις καλό τριήμερο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ταχυδρόμοοοοοος,πού το είδες μωρέ το ομορφόσογο;
    Να σου το στείλω πακέτο; :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. lifewishpers, Ψυθιροπούλα μου, αν είσαι τόσο ολιγαρκής στα στολίδια,χαρά στο...παλικάρι,ανέξοδα τη βγάζει:))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αγάπη,αυτό που περιέγραψα ειναι ένα υποτυπώδες λαογραφικό μουσείο που το βρίσκεις πια σε χίλια χωριουδάκια στην Ελλάδα.

    Καλό Σαββατοκύριακο νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μάλλον δε χρειάζεται να ρθούμε προς τα κει. μας τα διηγήθηκες και μας τάδειξες όλα; Η μήπως όχι όλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. zouri,έλα τώρα,εσένα δε σε πιάνει κανείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. truth,τα χαιρετίσματά μου στην αγαπημένη πόλη,καλο βραδάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. phlou...flis,να εγκαταλείψεις τον..Πηνειό και νάρθεις κατα δω,δεν κάνει!
    Δεν τελειώνει το ταξίδι έτσι ευκολα,έχουμε πράμα ακόμα...
    Καλό βραδάκι στον Κάμπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Vad μου,
    καλημέρα. Πολύ ωραία η ξενάγηση σου. Έχω καταλάβει ότι οι γυναίκες κρύβουν το πρόσωπο τους στην έρημο εξαιτίας της άμμου ή κάνω λάθος???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ενδιαφέρον! Πάντως φαίνεται το κτίριο σε καλύτερη κατάσταση από αυτό της Φυσικής Ιστορίας.
    Να παρατηρήσω το κινητό στο χέρι της κυρίας που σίγουρα δεν ανήκει στα εκθέματα του μουσείου! :)

    Καλημέρα Σουδάν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Mερόπη μου,η λογική εξήγηση αυτή ειναι,η προστασία απ'την άμμο κι απ'τον ήλιο,από κει και πέρα ο συντηρητισμός των κοινωνιών λόγω θρησκείας επέβαλλε την κάλυψη του προσώπου
    Την καλησπέρα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. radio marconi,Ασύρματε φίλε,ως προς το κτίριο μια από τα ίδια,
    ως προς το κινητό εκτιμώ την παρατηρητικότητά σου,α,όλα κι όλα,μπορει να μη ζουν σε ευρωπαϊκές συνθήκες αλλά το κινητό πάει σύννεφο,βέβαια η φτωχολογιά αρκειται σε κάτι Nokia 3210,3220,3330 δεκαετίας και βάλε,αλλά πώς,σε παρακαλώ,ψωμί να μη χορταινουμε,την coca cola μας και το κινητό μας απαραιτήτως:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. αχαχαχααχχαχαχχαχα
    ναι ναι

    κοιτα που εχεις και πλακα εσυ ωρες ωρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. skouliki μου,ε,ναι,πότε-πότε με πιάνει το χιουμοριστικό μου,από Φλεβάρη σε Φλεβάρη:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Καλημέρα, Αναστασία μου,έχουμε κι άλλα ταξίδια ακόμα...

    Καλή Κυριακή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ενδιαφέρον, μου άρεσαν τα στολίδια λαιμού και αυτα τα ξύλινα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. VaD, με τόσα που μας έχεις δείξει απ' το Σουδάν να ξέρεις ότι αν ποτέ βρεθούμε εκεί θα ξεναγούμε εμείς τους φίλους μας!

    Αλήθεια, το ταμ-ταμ τι χρήση έχει;

    Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Τζονάκος,απλές δημιουργίες ειναι,δειγματα υποτυπώδους λαϊκής τέχνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ikor,μπα, ούτε εγώ τάχω δει όλα,εκει που λες ότι τά είδες,να,πετάγεται μπροστά σου εικόνα μιας άλλης εποχής που δε θα την έβαζες ποτέ στο μυαλό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. ikor,παράλειψη,το ταμ-ταμ ειναι ειδος ταμπούρλου με ποικιλία σχημάτων,θυμάσαι το τραγούδι του Ζαμπέτα,
    ..ενώ το ταμ-ταμ
    το χτυπάει ο αράπης...
    ταμ ταμ ταμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Αργησα λίγο..είναι που έλειπα το ΣΚ, έχασε και ο ΠΑΟΚ και είχα της μαύρες μου και πάνω από όλα δεν επιτρέπεται να καπνίσω πουθενά στην αγγλία. Τι κι αν το έκοψα, έανς σουδανικός αργιλές ή μία πίπα (σαν αυτές που έχεις στην φωτογραφία) με καλό καπνό πάντα σε τραβάνε!

    Ωραίες οι εικόνες από το μουσείο. Μολονότι δεν πρέπει να το έκαναν για τουριστικούς λόγους μοιάζει προσεγμένο και δείχνει έναν λαό που διαφυλάττει το πολιτιστικό του παρελθόν.

    Να είσαι καλά φίλε μου VaD!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. ndn,συμπαραστέκομαι στον...πόνο σου,έλα να βάλουμε φωτιά στο ναργιλέ(άλλη ωραία εμπειρία κι αυτή)να πάει η τριάρα κάτω:(
    -Τι να προσέξουνε,βρε φίλε,ε,ειπαν να μαζέψουνε κανά δυο παλιά πράματα,σου λέει ο vad τα ψάχνει αυτά,ας του δώσουμε την ευκαιρία να τα φωτογραφίσει:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Οποτε αργώ να περάσω βάζεις τις καλές αναρτήσεις εεεε???
    Ομορφες φωτογραφίες, θα πρέπει να έχουν πολλά ξυλόγλυπτα αντικείμενα.
    Επίσης τα κοσμήματα συμβολίζουν κάτι συγκεκριμένο????
    Είχαν διαφορετικά κοσμήματα για τις παντρεμένες και τις ανύπαντρες???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. dyosmaraki μου,ξέρεις πως δεν κρατώ απουσίες,το μπλογκινγκ γεμίζει τον ελεύθερο χρόνο μας,ποτέ δεν πρέπει να λειτουργεί σε βάρος των υπόλοιπων ασχολιών μας.
    -Μου βάζεις δύσκολα,προπαντός όταν πρόκειται για στολίδια,δεν ξέρω κανένα συμβολισμό.
    Καλό τριήμερο νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή