Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΘΑΝΑΤΟΣ!

Γιώργος ΣουρήςΟ Ρωμιός

Στον καφενέ απ’ έξω σαν μπέης ξαπλωμένος,
του ήλιου τις ακτίνες αχόρταγα ρουφώ,
και στων εφημερίδων τα νέα βυθισμένος,
κανένα δεν κοιτάζω, κανένα δεν ψηφώ.

Σε μια καρέκλα τόνα ποδάρι μου τεντώνω,
το άλλο σε μιαν άλλη, κι ολίγο παρεκεί
αφίνω το καπέλλο, και αρχινώ με τόνο
τους υπουργούς να βρίζω και την πολιτική.

Ψυχή μου! τι λιακάδα! τι ουρανός! τι φύσις!
αχνίζει εμπροστά μου ο καϊμακλής καφές,
κι εγώ κατεμπνευσμένος για όλα φέρνω κρίσεις,
και μόνος μου τις βρίσκω μεγάλες και σοφές.

30 σχόλια:

  1. Το παν είναι να τα βρίσκεις με τον εαυτό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι θες να πεις? Ότι δεν είναι σωστές οι κρίσεις μου? Ουφ! Θα γυρίσω το φλυτζάνι να μάθω!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αθάνατος! ο ρωμιός...
    Καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΠΩ ΜΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΩ ΤΑ ΒΑΨΙΜΑΤΑ ΟΣΠΟΥ ΝΑ ΠΙΩ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα!
    Πάντα διαχρονικός ο Σουρής!

    "Κούτελο θεῖο,
    λίγο πλατύ,
    τρανὸ σημεῖο
    τοῦ ποιητῆ."

    αθάνατο το χιούμορ του!

    Καλό ΣΒΚ να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΜΑΝΤΑ MOY,να τα βρίσκουμε με τον εαυτό μας,σίγουρα όχι με την εγωιστική εκτίμηση "εγώ ειμαι και κανενας άλλος",αλλά με την έννοιας της αυτογνωσίας,έτσι;Υποθέτω ότι συμφωνούμε,ε;;;
    Καλο Σαββατοκύριακο////

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Sofia μου,υποθέτω βάσιμα ότι στο φλιτζάνι όλες οι κρίσεις σου βγήκαν σωστές,υπάρχει βέβαια μια ένσταση,ο ποιητής μιλάει για Ρωμιό, όχι για Ρωμιά:)))

    Καλο Σαββατοκύριακο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. jamanfou μου,δεν τον τρομάζουνε κανενός τα βόλια,κάτι μου λέει όμως ότι του ΔΝΤ τα βόλια θα τον τρομάξουνε....
    Καλο Σαββατοκύριακο εύχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θανάση,καλά μαστορέματα,κι όταν χρειαστώ κι εγώ θα σε φωνάξω,δεν πιάνουνε καθόλου τα χέρια μου:))

    Καλο μαστορο-Σαββατοκύριακο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. zoyzoy,Αρμενάκι,ένας άνθρωπος που σάρκαζε τα πάντα σίγουρα διακρινόταν και για τον αυτοσαρκασμό του...
    Και βέβαια πολλά θέματα που συγκέντρωναν τότε τα σατιρικά πυρά του παραμενουν και σήμερα επίκαιρα...

    Καλό Σαββατοκύριακο να περάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απλά απίστευτος και πολύυυυ μπροστά για την εποχή του.
    Παραμένει διαχρονικός ως σήμερα, φαντάσου. Ο άνθρωπος ηταν μιά διάνοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. tzonakos,αυτό το "διαχρονικός" θα 'επρεπε να μας απασχολεί,φίλε Τζονάκο,μα τίποτα δεν άλλαξε από τότε...σε συμπεριφορά εννοώ...

    ΚΑΛΉ ΣΟΥ ΜΈΡΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φυσικά συμφωνούμε Βασίλη.
    Αλλά κυρίως εννοώ αυτοεκτίμηση και συναισθηματική αυτάρκεια. Ισως να μην μπορώ να το εκφράσω σωστά..

    το αντίθετο της ανασφάλειας ίσως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΑΜΑΝΤΑ μου,μια χαρά τα εκφράζεις:))

    Καλημέρααα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο Μέγας Σουρής!!!!
    Καλό φθινόπωρο Βασίλη μου! Το μέιλ σου με τις αναζητήσεις δεν το ξέχασα, το θέμα θα ρυθμιστεί σε λίγες μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μαργαρίτα μου,το ξέχασα εγω!!!:)))
    Δεν πειράζει,βρε,νά'σαι καλά,καλή σου μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Aν ζούσε στην εποχή μας ο Σουρής θα
    είχε πολύ υλικό να σατιρίζει.
    Οπως εκείνο το ποιήμα, που λέει, για τη φύση που ξελογιάστηκε και τη
    στρίψανε οι βίδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Frezia μου,καλή σου μέρα,
    δε μού'ρχεται στο μυαλό το ποιημα που αναφέρεις,πες μου τον τίτλο για να το βρω...

    Καλή εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ούτε εγώ θυμάμαι τίτλο,γράφω ότι θυμάμαι.
    Η φύσις ξελογιάστηκε
    τις στρήψανε οι βίδες
    γενούν αυγά και οι πετινοί
    και τα μυρμίγκια τα μωρά
    γίναναι άλογα με ουρά
    και σέρνουνε τα αμάξια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αθάνατος και επίκαιρος
    προφήτης
    ή το κακό μας dna?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. frezia μου,το βρηκα και σου το αφιερώνω,καλημέρα...

    Η φύση ξελογιάστηκε, της έστριψαν οι βίδες
    Μπήκαν στους τόπους τα θεριά
    Και βγήκαν έξω στη στεριά
    Οι γόπες κι οι μαρίδες.
    Κάνουν φτερά κι υψώνονται ως τ` άστρα
    οι γαϊδάροι,
    βάνουνε τ` άφωνα φωνή,
    γεννούν αυγά κι οι πετεινοί
    και κελαηδούν οι γλάροι.
    Οι ποντικοί ξετρύπωσαν και κυνηγούν
    τις γάτες
    και με τη νίκη τους αυτή
    μας ξεφυτρώνουν δυνατοί
    και πούροι αριστοκράτες.
    Της προβατίνας τα μαλλιά πουλιούνται
    για μετάξια
    και τα μυρμήγκια τα μωρά
    έγιναν άλογα με ουρά
    και σέρνουνε τ` αμάξια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. logia μου,ειναι κακό νά'ναι επίκαιρη η σάτιρά του,σημαινει πως τίποτα δεν άλλαξε....

    Καλη εβδομάδα ευχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. θες να πεις οτι παλι τεμπελιαζεις >?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Skouliki μου,κακό:),να φίλη,να μάλαμα:)),δεν το αρνούμαι,και γω κλασικός Ρωμιός είμαι,τό'χουμε ξαναπεί,κανείς δεν πέθανε απ'την ξάπλα,μόνο ένας έπεσε απ'το κρεβάτι του κι αυτός μόνο το χέρι του έσπασε:)))

    Νά'σαι καλα...

    Καλησπέρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αθάνατος και διαχρονικός ο Σουρής Βασίλη μου...
    Πολύ εύστοχη η επιλογή του ποιήματος!
    Χιούμορ με πικρές αλήθειες,δυστυχώς...
    Καλή βδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος6/9/10, 10:27 μ.μ.

    Χαχα φοβερό!

    Έδωσες πολύ ωραία την εικόνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Eva Neocleous,αυτη η διαχρονικότητα του με τρομάζει,Εύα μου!Μα τίποτα δεν αλλάζει σ'αυτο τον τόπο;:(

    Καλη σου μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Εfi μου,όχι εγώ,ο Σουρής έδωσε την "ωραία" εικόνα και δυστυχώς τη βλέπουμε συνεχώς μπροστά μας και σήμερα...

    Καλημέρααα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Suspect,Καλή σου μέρα,λακωνικέ
    και πολύ εκφραστικέ φίλε:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή